5 Топ Съвета За Неустоимо Изображение На Вашата Фейсбук Реклама
Как да направите уникално изображение за Фейсбук реклама, което привлича и стимулира към действие?
В днешно време все повече се говори за силата на видеото във Фейсбук рекламата и колко е важно да го използваме. За съжаление, по една или друга причина повечето хора се страхуват или притесняват по някаква причина и така и не започват да заснемат видеа. Въпреки всичко това не означава, че трябва да правите само видеа. Тестовете, които съм правил показват, че не винаги видеото е най-доброто ви решение, понякога можете да създадете достатъчно ефективна реклама и само със снимка или картинка. Ето защо в днешната статия ще си говорим за 5-те начина, чрез които да увеличите шансовете си за успех във Фейсбук.
Преди обаче да ги разгледаме е важно да изясним нещо друго и то е – кога всъщност можем да наречем една снимка или картинка успешна. Според мен вие сте успяли да направите такова изображение, когато то успява да привлече вниманието и да накара хората да спрат да скролват. Това е неговата цел, след това вашето рекламно съобщение може да свърши своята работа и да стимулира към посещение на вашия линк например, ако имате това за цел. Така че ако се провалите с избора и подготовката на снимката или картинката, то шансът ви за успех е много малък.
Имайте също предвид, че хората възприемат над 89% от информацията с очите си, освен това изображението дава възможност на хората да запомнят 65% от това, което им предлагате и то 3 дни по-късно(Източник). Ето защо вие можете да им кажете много за това, което промотирате чрез вашето изображение и то до такава степен, че те да нямат търпение да видят какво предлагате. Именно по тази причина реших да направя тази статия. Имайте също така предвид, че за успешна можете да смятате картинка или снимка, която генерира над 2% CTR (Link Click-Through Rate) или казано по-просто – над 2% от показванията, завършват с натискане на някой от линковете.
И сега е време да започваме с 5-те препоръки…
1.Релевантност на изображението
Първото и много важно нещо, което се надявам, че сте наясно с него е релевантността. Казвайки това имам предвид, че снимка с котенца или с малко кученце може и да накара хората да спрат да скролват, но ако нямат връзка с вашия пост, продукт и услуга, то по-добре не ги използвайте. Просто да ги сложите, защото хората трудно могат да им устоят и без те да имат каквато и да е връзка с рекламата ви, си е рецепта за провал. По-добре намерете начин как изображението ви да демонстрира ползата от това, което предлагате и резултата да бъдат щастливи хора, животни или и двете.
2. Кажете какво очаквате
В повечето случаи рекламите във Фейсбук се правят с основната цел да накарат тези, които я виждат да предприемат действие. Но ние в страха си да не продаваме прекалено много, често пъти забравяме за нея. Същевременно картинката е перфектното място, където да поКАЖЕМ какво искаме да предприеме този, на когото успеем да привлечем вниманието. Ето защо е препоръчително във всяко изображение да има някакъв призив за действие(CTA – call to action) като например “Вземи сега”, “Свали днес”, “Поръчай сега” и т.н.
И за да бъдем релевантни и тук е много важно, ако сложим призив за действие “Поръчай сега” да ги пратим на страница, където това е възможно и то без много търсене. В противен случай хората ще дойдат с намерението да купят нещо, но ще си тръгнат с разочарованието, че не са могли да го намерят. Предполагам ви се е случвало да видите промоция на нещо, което много искате да имате, отивате да си го вземете и то вече е изчерпано или тя вече не важи. В някой случаи негативната емоция, която поражда това у вас може дори да доведе до това да смените бранда. Затова принципът гласи, че колкото по-лесно хората могат да получат това, което искат или сте ги накарали да искат, толкова по-доволни остават те накрая.
3. Използвайте лица
Тук ще включим и малко психология, затова ви моля да използвате съвестно и морално този съвет. Независимо какво предлагате(с някои малки изключения) е почти задължително да включите в своето изображение и човешко лице, тоест човек, чието лице се вижда(честно казано може и само лице предполагам, но аз не съм пробвал). Тайната се крие в това, че нашият мозък обича да разпознава лица, което е част от нашата еволюция. Доказателството за това е наличието на център в мозъка, чийто клетки се активират само при тяхното наличие.
По този начин, когато включите лице в своят дизайн, има много голяма вероятност да накарате хората да спрат да скролват и да му обърнат внимание, защото една от установените причини, поради които мозъка е привлечен от лицата, е нуждата от това да разпознае тяхната емоция(поради социални причини). И за да може да максимално да увеличите шанса си за успех и тук ще кажа, че е препоръчително хората от вашите изображения да излъчват позитивни емоции. По този начин вие можете да предадете това усещане в хората, които скролват. Според едно проучване мозъкът ги предпочита пред негативните(линк към проучването), което увеличава шансовете ви за ангажиране с поста ви. Както знаем по-високата ангажираност означават по-добър шанс за успех.
4. Използвайте цветове
Сега ще ви споделя няколко ключови неща свързани с цветовете на вашите изображения, които могат да повлияят на техния успех. Нека първо да започнем с фона. Както знаем News Feed-a във Фейсбук е бял и ние доста сме свикнали с него. Именно по тази причина моят съвет към вас е да НЕ използвате този цвят като фон, освен ако не е задължителна част от вашия бранд. Причината за това е, че просто се слива с останалият пейзаж.
Ако пък имате някакъв невероятен дизайн, който е на бял фон и държите да използвате, то има решение. Просто го превърнете в сиво изображение, нека изглежда така все едно го виждате на черно-бял телевизор. И тъй като няма много подобни постове, то е много вероятно да привлечете вниманието на хората, но пък имайте предвид, че този фон може да намали възможността за запомняне на вашето рекламно послание(според това проучване). От казаното до тук можем да направим извода, че е добре да използваме за фон цветове(ама по-добре пълноцветни), различни от бялото като колкото повече цветове използваме, толкова по-добре.
Второто нещо, което ще спомена тук е относно самите цветове. Използвайте ярки и наситени цветове, защото те привличат вниманието(както показва това проучване). В никакъв случай обаче не прекалявайте с тях, защото те водят до бърза умора на мозъка и може хората да не пожелаят да направят още едно усилие, за да посетят вашата страница. Именно по тази причина аз бих ви препоръчал да запазите силата на тези цветове за едно от най-важните неща във вашия дизайн, а именно – призивът за действие. Използвайте ярките и наситени цветове за буквите на неговия текст или за елемент, в който ще го поместите. По този начин не само, че ще привлечете вниманието на хората, които скролват, но и ще им покажете много бързо какво се очаква от тях да направят.
5. Текстът в рекламата
Както вече казахме препоръчително-задължителна част от вашата реклама е добре да бъде призивът към действие. Предполагам обаче, че искате много други неща да кажете на потенциалния купувач, защото вашият продукт или услуга дават много. Това е чудесно, но никой не е във Фейсбук, за да чете “Война и мир”, а за да се информира максимално бързо за новостите. Именно по тази причина, ако искате да включите още текст е добре той да бъде кратък и да показва ползите от това, което предлагате.
В никакъв случай не се фокусирайте върху спецификите, защото доста хора ще се нуждаят от повече обяснение, за да ги разберат, а тогава няма да имат време за това, защото ще са на работа. Все пак не прекалявайте и с ползите, максимум три са напълно достатъчни. Идеята е хората за отрицателно време да разберат как вашето предложение може да направи техния живот по-добър(все пак всички искаме това, а дюбелът трудно сам по себе си ще го направи, но резултатът от неговата употреба – може). Стремете се да бъдете кратки, но даващи надежда за по-добър живот и гледайте текстът ви да не е повече от 20% от вашите изображения. Ако се чудите как да го изчислите това, то можете да използвате този безплатен инструмент от Фейсбук, който е точно ТУК.
Бонус: Мислете мобилно(изненадаааааа)
Предполагам сте наясно, че основният трафик, който се генерира в момента е мобилен и в тази връзка ще ви дам една статистика – 52.2% от световния уеб трафик е генериран чрез телефони(тук е статистиката). Това идва да ни покаже, че е задължително освен нашите страници да са перфектно мобилно оптимизирани и че същото трябва да се случва и с нашите изображения. Като моята препоръка към вас е да създавате изображенията във формат 1200х628, за да нямате проблем с начина, по който Фейсбук ще реши да я отреже.
Вярвам, че сега имате повече яснота за това как да създавате своите изображения, за да имате по-добри резултати и по-висок CTR(Link Click-Through Rate). Сега остава по-лесната част – да приложите наученото. Но ако наистина искате това знание да ви служи за дълго и да ви е максимално полезно, то моят съвет е веднага да направите първата си картинка, която следва посочените съвети. Пък аз ще чакам с нетърпение да споделите резултатите след това…
Ако все пак искате да научите повече как да правите рекламни постове, а не само картинки, които постигат висока възвръщаемост, то ОТИДЕТЕ ТУК и свалете БЕЗПЛАТНИЯТ наръчник, който съм подготвил за вас.