Чудиш се дали OBC 2019 е за теб?
Какво да очакваш и какво не от конференцията
Сигурно вече си видял рекламите за Online Business Conference 2019. Признавам си, вината е частично моя, но пък мисля, че е добре да си информиран, когато нещо такова се случва. Все пак идеята на това събитие е да ти помогне да преминеш успешно през препятствията, които те очакват през тази година, а и като цяло. Говоря за трудностите, без които няма как да не минеш, ако искаш бизнесът ти да започне ударно годината или да се развие по-бързо от този на конкуренцията.
Вярвам, че на много други събития са ти обещавали същото, но резултатът най-често е бил разочароващ. Най-често тези мероприятия са създадени, за да могат спонсорите да ти разкажат повече за себе си чрез уж полезни лекции, имащи всъщност за цел да те информират повече за компанията и нейните продукти. Само че накрая това, което единствено ти остава в главата са числа, показващи колко добре се справят те с продажбите, но не и как ти можеш да постигнеш същото.
Или пък най-вероятно си бил жертва на лекции, в които лекторът просто ти показва какво е постигнал неговия бизнес, колко добри резултати има и накрая забравя да ти каже как и ти да направиш същото. Това е малко по-добрият вариант, защото поне си вдъхновен от потенциалните възможности, само че тази мотивация често бива унищожена няколко дни или часа след като се върнеш в офиса. Просто, защото твоята действителност е многоооооо далеч от тази на презентатора, дали заради неговия опит, неговия екип или нещо друго реалността е, че той е в по-добра позиция от теб. И вече нещата не изглеждат толкова розови, колкото когато си бил на събитието.
Има и трети вариант, при който са поканени много добри теоретици, които са чели или чули това, което ще ти разкажат. Разбира се, с малката подробност, че те изобщо не са пробвали нещата, на които се опитват да те научат и съответно не могат да ти дадат тънкостите от съответните стратегии или тактики. Истината е, че точно тези малки детайли могат да ги направят работещи или неработещи за теб и когато ги нямаш, то ти ще трябва да ги търсиш. Въпросът е, че понякога това изисква много пари, усилия и други ресурси, с които може и да не разполагаш на този етап. И да, тези експерименти са опит, на който можеш да стъпиш и да направиш нещо по-добро, но дали няма по-оптимален вариант?
Според мен най-добрият вариант за събитие е да има лектори, които са като теб и всекидневно търсят своят път към успеха. Хора, с резултати, които могат да те вдъхновят, но и същевременно искат да ти помогнат. Такива, които не вярват, че “хлябът” ще свърши, а че има за всички. И те са готови да ти предадат своят опит, давайки всичко възможно, за да можеш и ти да постигнеш същото. Така ти не само ще си тръгнеш вдъхновен, а ще имаш и картата за съкровището, но ще знаеш и средствата, които ти трябват, за да го намериш. Просто трябва да приложиш наученото и да го адаптираш спрямо твоята ситуация.
Най-големият проблем е, че в България рядко се правят такива събития, по една или друга причина. Може би защото тук има много хора, които вярват, че споделяйки своя опит, те си създават конкуренция, която ще им вземе хляба. Ето защо предпочитат да мълчат или да споделят главно неща, които са чули, но не са изпитали на гърба си. Други пък просто, за да се хвалят, че са направили събитие канят някакви хора (най-вече лектори дадени им от техните спонсори), които са там с друга цел и тя рядко е да ти дадат информация, която да приложиш. И накрая отиваме на събития, само за да отчетем дейност и да храним своето его, че харчим пари за “знание”. Сега дали има добра възвръщаемост от него е вече тотално друга тема.
Всичко това идва от моят опит със събитията, както и от този на колегите Велизар и Ник. И тримата сме били участници в такъв тип мероприятия и след това сме съжалявали, че сме си изгубили времето. Предполагам, че същото ти се е случвало и на теб и твоите приятели. Именно това доведе до желанието да направим нещо различно в сферата, в която имаме най-много опит и знания, а именно онлайн бизнесът. Така преди около 1 година се роди идеята за конференция, на която да поканим само практици, които обаче знаят принципите зад своя успех и знаят как да ги предадат на останалите.
Преглеждайки нашите контакти решихме да заложим на хора, които сме убедени, че имат какво да дадат като работещо знание, но и вдъхновение. След известна комуникация и срещи, някои се съгласиха, но други отказаха. Въпреки това завършихме със 7 лектора (плюс мен – 8), с които всичко това, което изписах до тук е изкоментирано и те са се съгласили да ни помогнат да го постигнем. Всички ние идваме с нагласата да дадем максимално практическа стойност и да споделим само неща, които ние самите сме изпробвали и да споделим тънкостите зад нашите резултати.
Освен всичко целта беше да има хора, които могат да покрият различни теми от онлайн бизнеса, а не едни и същи. По този начин хората, които присъстват ще могат да вземат, каквото им трябва в зависимост от ситуацията, в която се намират и нивото, от което тръгват. Ето защо това събитие е подходящо за:
- начинаещи
- собственици на малък и среден бизнес
- хора, които управляват своя маркетинг или искат да започнат да го правят
- за агенции, които искат да дадат по-добри резултати на своите клиенти
Така че сега е моментът да направиш своят избор дали искаш да си част от практическо събитие, което може да ти даде повече възможности, повече идеи и повече контакти. Добре е да решиш дали ще си част от нещо, на което вече над 400 човека ще се включат или ще оставиш само на пробата и грешката да те водят.
Изборът е изцяло твой…
Билети за събитието могат да бъдат закупени единствено от тук -> http://bit.ly/2BZyzAj
Ще се радвам да се видим на живо.